sobota, 18. avgust 2018

Švica 2018, 2. del - Northface Trail in Grosse Scheidegg

Grosse Scheidegg - lepa kolesarska tura, v objemu gora
Sobota, 18. avgust

V prvem delu bloga smo spoznali eno najlepših jezer v Alpah, Oeschinensee in se s kolesom podali pod tri znamenite gore: Eiger, Monch in Jungfrau.

Drugi del nas bo popeljal na lep izlet z izhodiščem v alpski vasici Murren, s kolesom pa se bomo podali na Grosse Scheidegg in naprej do Grindelwald - First. Od tu gremo peš do slikovitega jezera Bachalpsee in se za konec s kolesom spustili nazaj v Grindelwald.

Tudi tokrat, bosta oba dneva obogatena s fotografijo in besedo ... uživajte v branju :)

Petek 17. avgust: Northface - Trail
Sobota 18. avgust: Grosse Scheidegg, Grindelwald - First in Bachalpsee

Northface - Trail ... slikovita in poučna gorska pot

Petek 17. avgust naj bi bil vremensko najslabši dan, vsaj tako je obetala napoved. Zato se odločiva, da bova ta dan izkoristila za raziskovanje okolice nad vasico Murren.
Z avtom se zapeljeva v mogočno dolino Lauterbrunnen, ki je obdana s steno, čez katero se prelivajo slapovi. Parkirava proti koncu doline, kjer je gondolska žičnica za Schilthorn.

Z gondolo se zapeljeva najprej v Gimmelwald, od tu pa v Murren.

Vožnja z gondolo je bila kar zanimiva. Tu mislim predvsem na množico japonskih turistov. Ne vem, ampak meni se je zdelo naravnost smešno .. ko prideta dva, trije avtobusi in se turisti dobesedno zapodijo proti gondoli. Glasni, da jih ja vsi slišimo .. če jih že videt nočemo .. v gondoli pa takoj na sprednjo šajbo in fotkanje s telefoni se lahko začne .. Ni pa mi jasno, kaj so fotkal .. morda spraskano steklo, vrhove v oblakih ..?? .. selfije .. ok .. pa srečno ..

Še dobr, da je vožnja trajala le dobrih 10 minut :)

Po izstopu se odpraviva do velike info table - zemljevida, kjer si pogledava možnosti, ki jih ponuja Murren. Izbereva si modro oznako, pod katero se skriva Northface - Trail.
Če se bo ulilo, bova turo skrajšala, a upava, da to ne bo potrebno. Cesta naju usmeri levo navzgor čez travnata pobočja ..

Vasica Murren, kjer je izhodišče za več izletov .. in če bo tole vremensko najslabši dan, potem naj kar traja :)
Eiger, preden so ga objele meglice ..
Murren - začetek ture
 .. v ozadju pa že prve plohe .. kar tam naj ostanejo ..
Četudi je vreme na meji, jih je kar nekaj v zraku ... nekateri pa so se premislili in niso vzleteli
Razgledi so že takoj na začetku izjemni
Pogled nazaj

Zgornje fotografije predstavljajo uvodni del ture imenovane Northface - Trail.
Bom poskušal opisati s svojimi besedami.
Tura je povsem lahka in primerna za vsakogar. Pot je lepo speljana in vodi po čudoviti pokrajini, ki ponuja lepe razglede na okoliške gore. Ta dan sva bila za vse te razglede na žalost prikrajšana, saj je bilo oblačno. Sprva hodimo čez travnike, nato je nekaj gozda in zopet travnata pobočja.
Ob poti so postavljene table z imeni vrhov in gledajo v smeri, kjer goro dejansko tudi vidimo. Tu gre za severne obraze gora, kar je turi dalo ime.
Info table so opremljene s podatki o gori in prvih pristopih .. kdo, kdaj .. prav tako so vrisane smeri .. skratka, vse potrebne informacije, vključno z opisi. Govorim o severnih pristopih.
Za nekoga, ki ga to zanima, je to izvrstna priložnost, da združi prijetno s koristnim .. in pri tem uživa .. se ustavi na pijači, ali pa se samo usede na eno izmed klopic in preprosto uživa v danem trenutku. Oko pa se mu spočije ob pogledu na množico gora .. turistični vrvež ostaja daleč stran .. tam, kjer so gondole ..

Oblaki grozijo .. a tudi sonce se ne da
Razgledi s poti so res izjemni

Pot je lahka in primerna za vsakogar
Nekako smo na meji dežja .. a se le ta drži stran
Vrhova v ozadju sta Schilthorn na levi in Birg na desni
Tudi v nekoliko slabšem vremenu so razgledi na bližnje hribe lepi in sveže zeleni

Posledice dežja ... in tudi takšna barva vode se lepo zlije z okoljem
Med potjo sva obirala borovnice ... in ni jih bilo malo in bile so zelo dobre .. s kančkom gorskega priokusa
Pogled nazaj na prehojeno pot ... res ni težko .. in če pomislim, da se od tule imenitno vidi na Jungfrau .. ja, še bo treba priti v te konce in naročiti lepo vreme :)
Prijeten ambient ... dež še ne ve, al bi, al ne bi ... jaz pravim naj še malo počaka
Slediti je treba modri barvi in to je vsa umetnost ... razen, če ne greste kam drugam
Pogled na prehojeno pot
Kot sem že uvodoma omenil, je tale tura res prijetna in prav nič utrujajoča. Na poti je kar nekaj razpotij. Tako se lahko povzpnemo na Birg ali Schilthorn. Na oba vrhova pelje gondola in to na žalost pomeni le eno ... ja, uganili ste ...turistas ... Japonci ...

Gremo nazaj na našo turo. Tu turistov ne boste srečali, garantirano .. če že, boste srečali planince in pohodnike, ki uživajo v naravi.

Razgled s poti
Okno v gorski svet
Prostor za počitek ... in info tabla s podatki ... gora, ki jo tabla predstavlja, je žal v megli in se je ne vidi
Info tabla ob poti, spodaj Murren, kjer sva turo začela
Zdaj veste o katerih tablam govorim že ves čas ... samo postavite v smeri table, na obzorju je gora, na tabli pa vsi podatki ... in ravno to je tisto, kar tole turo popestri
Za kratek čas se pokaže Monch 4107 m
Zdaj se pa nama že mal mudi
Tole ni več smešn .. al pa .. haha ;)
Še malo in bova v vasi ..kapitalne dežne kaplje že padajo ...
Murren ... čas za predstavitev vasice si bom vzel v zadnjem blog zapisu

Tako pa je tura za nama. Moram reči, da je bila to ena boljših pohodniških tur. Predvsem zato, ker je preprosta, ker se na njej sprostiš, ker je poučna, ker ponuja imenitne razglede, ker je primerna za vsakogar ... ker je v Švici in je lepo urejena ...

Če se boste kdaj potepali v teh koncih, vam tole pot res priporočam .. uživali boste in vsaj za kratek čas, pozabili na težak vsakdan ...

Že doma v kampu .. kako lepo je, ko temu lahko rečeš dom :)

Ta dan sva v kamp prišla nekoliko prej ... preostali čas sva izkoristila za ogled Grindelwalda, ki ga bom predstavil v zadnjem blog zapisu ... jutri pa je nov dan ... in bo zopet kolesarski :)

Grosse Scheidegg - prelaz s čudovitim razgledom

Danes bova ponovno sedla na kolo. Zapeljala se bova na Grindelwald - First, potem pa bi si rada ogledala še eno jezero, v neposredni bližini. Vreme danes naj bi bilo lepše kot včeraj, a brez popoldanskih ploh ne bo šlo .. tako napoved .. kako bo, bomo pa vidl ..

S kampa se zapeljeva v Grindelwald, kjer iščeva odcep za Grindelwald - First .. pa ga ne najdeva. Zato se Rajko pri gondolski žičnici pozanima, kje se da s kolesom do gor .. sam pa bom med tem naredil kako lepo fotko ..

Evo, prjatu je nazaj .. ima odgovor .. ?? Ima ga :)

Domačin je svetoval, da greva v smeri prelaza Grosse Scheidegg, od tam pa naprej do Grindelwald - First. No ja, on bo pa mnde ja vedel ..
Ta pot, ki sva jo hotela prekolesarit midva, je baje prestrma za kolo, ker gre direkt gor .. a bejž no .. prestrma .. za nas, stare kolesarske mačke .. ok, on že ve ..

Prvi cilj, ki ga loviva je torej; Grosse Scheidegg ... in očitno bo pestro, saj ravno sedaj poteka kolesarska tekma .. bo treba bit previden, da ne bo kake nesreče .. !!!

Tule dobiva informacijo, v katero smer morava ... gora zadaj je Wetterhorn
Eiger ... tokrat z druge strani
Razgled s ceste na ledenik
Danes bo tule veliko kolesarjev, saj poteka kolesarska tekma
Med vzponom na Grosse Scheidegg so lepi razgledi ... nekaj takšnega ... vzemite si pavzo za uživanje
Eiger in Monch
Monch in ledenik pod njim

Grosse Scheidegg je 1962 m visok prelaz med Schwarzhornom in Wetterhornom. Cesta, ki vodi nanj je zaprta za promet. Z lastnim vozilom se lahko pripeljemo do večjega parkirišča, od tu naprej pa vozi samo avtobus. Tudi cesta postane ožja.

Ta dan je tu potekala kolesarska tekma, tako mal čudn je blo videt vse skup ... namreč ... kolesarje sva srečevala celo pot, od Grindelwalda do vrha prelaza ... zdj, časovne razlike med tekmovalci so bile res velike .. ne vem 5 morda 6 ur ..

Sam sem se kar namučil s tem klancem. Bolečine sem čutil še od prejšnje kolesarske ture .. zato sem se večkrat ustavil in se naužil lepih pogledov, predvsem Wetterhorn je izstopal, saj se vozimo ves čas pod njim.

Na prelazu si vzameva pavzo in se nekoliko okrepčava. Med tem tekmovalci še kar prihajajo gor z druge strani.

Midva pa že gledava naprej proti drugemu cilju, Grindelwald - First.

Grosse Scheidegg, zadaj Wetterhorn ... res lepo
Razgled z Grosse Scheidegg proti Grindelwaldu in Eigerju
Eiger 3970 m
Grosse Scheidegg 1962 m
Kamnina tu ni tista temna, ampak bolj spominja na naše domače gore
Meglice pod gorami
Pogled na prevoženo cesto ... vleče in vije se po bregu gor
Še zadnji pogled proti prelazu ... zdaj pa greva počasi naprej

S prelaza se odpeljeva v smeri Grindelwald - First. Cesta se na začetku nekoliko povzpne, kasneje pa postane bolj razgibana, saj sledi nekaj lepih spustov ... in kolikor gre dol, bo šlo kasneje gor.

Kolesariva po gorski pokrajini, ki nudi lepe razglede .. a le na eno stran, saj drugo zapira greben, pod katerim gre cesta.

In kam pravzaprav greva. Grindelwald - First 2167 m, je v poletnem času priljubljena destinacija nad Grindelwaldom. Nanj lahko pridemo z gondolo, če imamo voljo in čas pa tudi s kolesom ali peš. Vrvež, ki nas pozdravi tu je pač turistični, saj gre za turistično točko, ki jo Švicarji znajo dobro tržit. Lahko poskusite zip line ali ziprider in tu je tudi skywalk, da vam požene malo adrenalina po žilah.

V bližini je tudi Bachalpsee. Gre za jezero, ki je od tu oddaljeno dobro uro hoda. Za konec pa, da se dol ne boste peljali z gondolo, si lahko izposodite nekaj podobnega avtomobilčku in se po cesti, ki je temu namenjena spustite dol.

Skratka, tu vedo kaj je tisto, ki privablja turiste in kako iz njih izbezat še tistih nekaj frankov, ki jih imajo.

Ni pa tudi odveč, če povem, da je pozimi tole eno samo smučišče ...

Cesta, ki pelje na Grindelwald - First, zadaj Eiger
Pogled na Wetterhorn 3692 m

Scherckhorn 4078 m
Grindelwald - First
Skywalk ... da vam požene malo adrenalina ... na koncu je steklo ...

Od tu se odpraviva peš do Bachalpsee. Do jezera je dobra ura hoje po cesti. Tu je morda nekoliko več turistov, ker sama pot do jezera ne predstavlja nobene težave, vmes pa nas pozdravijo še prijazne koze ... krave so pa itak stalnica ... tak, kot Japonci, če se mal pošalim ;)

Jezero leži na višini 2265 m, veliko je 8,06 ha, najgloblja točka pa znaša skoraj 15 m. V njem najdemo tudi ribe. Odpira se lep razgled na Scherckhorn in ostale vrhove.

Koze na poti
Pogled na Eiger
Pot nam ves čas ponuja izjemne razglede
Bachalpsee ... morda manjka kak sončni žarek, drugače pa je lepo
Belo cvetje ob jezeru poživi okolico
Po obilni paši, paše tole ...

Vreme se med tem nekoliko poslabša, a le v smislu pooblačitve ... tudi temperatura je nekoliko padla. Počasi se podava nazaj do koles, ki sva jih pustila ... no, nekje pač ...

Z Grindelwald - First je sledil le še spust s kolesom do kampa. No ... zdaj mi je kristalno jasno, zakaj je domačin zjutraj rekel, da naj greva najprej na Grosse Scheidegg in od tam sem ... pa v mislih ni imel razgledov... tile klanci so bili med spustom tako strmi, da je bil že ta težak ... tud sedet se ni dal ... Bog ne daj, da popustijo zavore ... preden bi uspel odreagirat, bi bil že 3x dol ...

Če pomislim, da bi moral tule gor z biciklom ... a, ne ne ... aaa, ne ne ne ... no ja, morda bi komu priporočil tole pot .. ampak ga definitivno ne bi maral ...

V kampu sledi tuš, večerja ... potem pa se naenkrat stemni .. Eiger je odet v sivo zaveso ... časa je lih tolk, da pospraviva stvari na suho, potem pa se ulije ... naslednje 3 ure je fest deževalo. Ma, tudi to je čar kampiranja .. dež mora bit :)

Današnji dan se je zaključil takole ... hitr vse pospravt in gas v šotor .. pa upam, da zdrži ...

Tako, prišli smo do konca 2. dela ... ostane nam še en del in Švica 2018 bo zaključena.

V zadnjem delu se bomo potepali pod Wetterhornom in obiskali Glecksteinhutte, ki stoji na res lepem kraju in ponuja izjemen razgled na taleči se ledenik.
Šli bomo še na Schilthorn, kjer so snemali 007 in na Birg, kjer se bomo sprehodili nad prepadom.

Nekoliko bolj podrobno pa bom predstavil še vasici Murren in Grindelwald, ter kamp v katerem sva bivala ... in koliko frankov je bilo potrebnih za tale oddih.

Monch 4107 m ... od kod se ga takole vidi, pa v zadnjem delu bloga

Še video posnetek ... 6 dni v 11 minutah

Hvala za vaš čas in lep pozdrav, Rok