sobota, 29. avgust 2015

Allalinhorn 4027m - Gora pod katero se smuča vse leto

Občutek, ko po dolgem času zopet prestopiš mejo 4000m je res čudovit...in če k temu dodam še lepe razglede na vse strani, potem je dan res popoln - Allalinhorn 4027m, sobota 29.8.2015

Končno je prišel čas, ko se bom odpravil proti Švici in njenim mogočnim goram. V petek 28. avgusta se ob 21.20 odpravim na pot.
Najprej seveda do Begunj pri Cerknici, kjer prijatelja skoraj dobesedno vržem s postle...ajde, vstani..greva, greva..kaj se čaka :)
Ni dolgo trajalo in že sva lepo drvela po avtocesti. Italija je kar dolga in ni ji videti konca..pa vendar veš, da si z vsakim prevoženim km bliže cilju.
Pot je potekala povsem brez težav in v jutranjih urah se pripeljeva na cilj. Kar takoj zavijeva v Saas Fee, tam parkirava avto in kot, da bi kaj pozabila na vrhu, se poženeva proti gondoli, ki vozi na Allalina. Za prevoz z gondolo in z vlakcem sva odštela 72 CHF. To sicer ni malo, a če bi najprej iskala namestitev v kampu, bi šlo preveč časa...sončnega dne, kot je ta, pa je v teh koncih škoda izpustit.
Torej, po 750km vožnje in nekaj malega vožnje z gondolo sva že na snegu in jo veselo korakava proti prvemu cilju...pogled na uro pravi, da ta ni niti 9.00...juheeejjj
Pot na Allalinhorn je potekala brez težav in kaj hitro sva dosegla vrh, ki je bil ta dan množično obiskan...celo s kolesi sta dva šla gor..in en turni smučar je bil opažen. Vse ostalo pa peš.
Razgled z vrha je bil res nepozaben in izjemno lep..pa tako čist..vse je bilo kot na dlani.

Skratka ta dan je bil izkoriščen 110% in na koncu sva bila okoli 15.30 ure že v kampu, in sicer v Saas Grundu...

...in kar je najbolje...za 3.5 CHF na dan, sva imela vse gondole v okolici povsem brezplačno...in to je tisto, kar nama je zelo olajšalo bivanje tule, saj sva takoj vedela, da bova prišparala kar veliko CHF.

Sobota 29. avgust je bila res nepozabna in če samo pomislim, da bova tule do četrtka...uf ja, še veliko se bo videlo, prevozilo in prehodilo :)

Sledijo slike prvega dne, uživala sva Matevž in Rok...v čudoviti alpski deželici :)

Pogled s parkirišča na Allalinhorn 4027m...najprej greva tja gor

Alphubel 4206m...na to goro se nama ni uspelo povzpeti, ker gondola v tej smeri ni obratovala, zaradi vzdrževalnih del. Za razliko od naših, jih tule vzdržujejo redno...in ne čakajo, da katera pade na tla.
Je pa tako, da ta gora vsekakor ostaja v planu, za katerega od prihodnjih let...

Ko se je vožnja z gondolami in vlakcem končala, pa se odpre tale nepozaben pogled. Sva na Mittelallalinu 3456m visoko...in do vrha Allalinhorna ni videti prav veliko...a pozor, videz tudi nekoliko vara. Upoštevati pa je potrebno še višino in...in ja, 750km vožnje z avtom...

Končno je tam, kjer je najraje...že je bil v tej lepi deželi in kako je stati nad 4000m že ve...mogoče pa letos višino 4164m preseževa...možnosti za to imava...

Taschhorn 4491m, Dom 4545m in Lenzspitze 4294m

Škoda, ker se letos ni izšlo še za to čudovito goro...če gondole ne vozijo, potem je pot predolga...

Pogled na drugo stran proti Weissmies groupe. Od leve: Fletschhorn 3996m, Lagginhorn 4010m in najvišji Weissmies 4017m

No, tegale pa vedno vzamem s seboj...na vsako turo...in na vrhu vedno paše požirek, da ti pogreje telo, srce in dušo...pa nj še kdo reče, da to ni res :)

...in samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo priletel...pridni so, pridni

Začetek poti po smučišču...jap, tule se smuča vse leto in da naute mislil, da je blo tole prazno...nope, kar neki jih je smučalo

Pogled nazaj na začetni del poti, zadaj Weissmies 4017m

Pogled proti Alphublu...tudi tam so eni in do vrha jim ne manjka več veliko

Kar lepo število ljudi gre na Allalina...tudi midva sva med njimi :)

Do sedla je še nekaj hoje. Tam pa se bodo odprli razgledni na drugo stran proti Zermattu in goram nad njim...na sedlu je tudi razpotje, ko se desno odcepi pot proti Alphublu...a je nekoliko težja, saj je potrebno tudi malo plezarije v skalnem svetu...

Ledeniški svet pod Allalinom

No, nekateri so se gore lotili s kolesom...priznam, da nisem pričakoval kolesarjev tule zgoraj

Haha...uživača

Nekaj višine se je že nabralo, še malo in bom na sedlu

Končno na sedlu...zadaj Allalinhorn, a se bojim, da Mato tega sploh ne opazi...ga je prevzela neka druga gora...ali pa kar morje gora...haha, hitr poglejmo kaj vse se vidi :)

Najprej sta tu Strahlhorn 4190m levo in Rimpfischhorn 4199m

No, to je pa to, o čemer sem razmišljal...namreč, tale razgled s sedla je res bombastičen

Ker imam to možnost, si bom nekatere gore ogledal čisto od blizu...najprej me zadane
Matterhorn 4478m, kaj pa druzga...za njim pa je še Dent d' Herenes 4171m

...in zdaj dodam še Mont Blanc 4810 in Grand Combin 4314m...tako, da slika postane še lepša

Mischabel groupe z Domom na čelu

Kamorkoli seže pogled, povsod same gore in povsod je lepo...oko se spočije, kamorkoli se obrne

...no, počasi bo treba naprej...sj z vrha bodo razgledi še lepš no...pejva, pejva že naprej...

Uf, prjatla nekako uspem prepričat, da nadaljujeva naprej proti vrhu...nekateri se že veselo vračajo nazaj dol...napolnjeni s pozitivno energijo

Vse je belo in modro...druge barve skorajda ni

Sedlo je zdaj že spodaj...lepo se vidi križišče poti. Naprej vodi pot čez greben proti Alphublu...nekaj je snega in nekaj je kopne skale...tudi če zgleda, zadeva ni enostavna...

Pavza...in za trenutek misli odpotujejo proti Breithornu 4164m...ta je bil moj tretji in Matevžev prvi...in prvega se ne pozabi...

Še hodijo gor, še...

...a večina je na vrhu že bila in sestopajo nazaj dol...

No, pa sva ga...še zadnji metri do vrha in do novega 4000+

Razgled seveda ostaja za čisto 10+

Monte Rosa in Rimpfischhorn

Punta Gnifetti 4554m, Zumsteinspitze 4563m, Duforspitze 4634m in Nordend 4609m...vse to je ena in edina in v Alpah ji ni para...moj poklon Monte Rosi

Pogled na Mishabel in Weisshorn v ozadju...tu kraljuje Dom 4545m najvišja gora v Švici, ki v celoti stoji na njenem ozemlju

Res redko se zgodi, da je dan tako zelo lep in predvsem popolnoma brez vetra...kajti, če ne drugega pa veter velikokrat ponagaja...zdaj pa res...vse se je poklopilo...in tole je razgled z vrha Allalinhorna 4027m...morje gora pred menoj in zopet si jih bom ogledal od blizu...zakaj pa ne, če že imam to možnost...

Mont Blanc 4810m in Grand Combin 4314m

Podobna je oni s sedla...a je ta nekoliko višje posneta in zato malo drugačna...

Weissmies groupe...na to stran greva jutri

...če sem čisto natančen, greva jutri tule gor...Weissmies 4017m

Breithorn 4164m...pred približno letom dni sva bila v teh koncih in se v čudovitem vremenu, ki je bil na las podoben temu danes, povzpela na vrh...in uživala tako, kot uživava v tem trenutku

Castor 4228m in Pollux 4092m

Rimpfischhorn 4199m, za njim Lyskamm 4527m

In čeprav je vse belo, se najde tudi nekaj pomirjujoče zelene barve, ki me vendarle opomni, da je še vedno poletje...pa čeprav mu bijejo zadnji dnevi...

Taschhorn 4491m, Dom 4545m, Nadelhorn 4327m in Lenzspitze 4294m
Predvsem na Nadelhorn bi se tudi rada povzpela...

Ledenik pod Strahlhornom 4190m

Ledenik in razpoke od blizu...ajej...

Veličastne so...in bolje jih opazovati z varne razdalje

Na hitro izkoristim priliko in enmu tm gor v roke porinem moj fotoaparat in ga prosim, če lahko mal prtisne kkšno fotko...da mava za spomin...in evo nas :)

...pa še ena, da bo res držalo :)

Obvezen selfie z vrha...pa kt, da sm sam js to počel a n... ;)

Leti nad Weissmiesom...no, tku zgleda...haha..

Matterhorn in ostala družba...ja, ta dan je res enkraten

Še mal poziranja pri križu...kolk je že ta križ visoko..aja, sj res 4027m...juheeeejjj :)

Mene pa med tem zopet pritegnejo pogledi...tokrat se zazrem v te čudovite špice Monte Rose...in že razmišljam, da bi se morda v prihodnje povzpel na Nordend 4609m...

Turni smučar...kam bo odsmučal ne vem...vem pa, da bomo tud mi kmalu začel spet s tem...uf, pa res že kumi čakam...

Še ena izjemna gora tod okoli

Mal reklame za Švico :)

Na desni strani je še en zanimiv vrh, in sicer Bishorn 4153m...bi bil tud za sprobat en dan...

Med sestopom sva tud mal skakala...čez mini razpoke...

Sestop je bil res hitr...ura je tud že popoldanska in ravno pravi čas sva prišla nazaj dol...

Še en lepotec tod okoli

Razgled s terase...ja, kr lepo sm utrujen in glava me boli...se presneto pozna, da sva šla praktično od doma v enmu šusu, brez premora direkt na 4000+...haha, ja midva pa sva majstora...haha...

Saas Fee 1800m...idiličen kraj pod mogočnimi gorami...in ne, tule ni takšne gneče, kot je v Zermattu...pa še veliko lepše je...res pravi balzam...

Starejše hiše so dvignjene od tal, zaradi glodalcev

Tako, pa sva nazaj na izhodišču. Zdaj si morava poiskati še kamp, v katerem se bova namestila. Le te bova našla v Saas Grundu.
Potem pa skuhat kosilce in uživat v preostanku dneva...jutri pa je že nov dan in vreme bo takšno, kot danes, če ne še za odtenek lepše.

V spodnjem videu pa si lahko pogledate, kako je vse skupaj potekalo in ja...danes je moj dan, naj bo sončen in nasmejan... :)

Plan za nedeljo 30.8.2015 je vzpon na Weissmies 4017m. Tule sva prvič od blizu videla, kaj pomeni ledenik in kaj so to ledeniške razpoke...celotna tura na to čudovito goro bo predstavljena v naslednjem blogu, že zelo kmalu :)

Že na drugi strani in pogled proti Allalinhornu, kjer sva bila včeraj

Tule pa ni več šale...a se temu delu poti da izognit

Razgledi so bili ta dan nemara še lepši od tistih včeraj in vreme je bilo čudovito...

Celotna tura bo podrobno predstavljena v naslednjem blogu.

Hvala za ogled in lep švicarski pozdrav, Rok