ponedeljek, 20. avgust 2018

Švica 2018, 3. zadnji del - Bernske Alpe, Grindelwald

Čudovit dan med vršaci Bernskih Alp
Nedelja, 19. avgust

V drugem delu potepanja po Švici, smo obiskali gorsko vasico Murren in se od tam podali na Northface - Trail.
Kolo pa smo poganjali na Grosse Scheidegg in se preko Grindelwald - First po drugi poti vrnili nazaj v dolino.

A potepanja po Švici še ni konec. Pred nami je še eno poglavje, ki bo lepo zaokrožilo tale aktiven dopust ... in to poglavje bo tudi najdaljše.
V zadnjem delu, se bomo podali do Glecksteinhutte in uživali v izjemnem gorskem okolju. Zadnji dan pa se bova šla turista tud midva. En dan mora biti za razvajanje. Z gondolo se zapeljeva na Birg, od tu pa peš do najvišje točke, ki sva jo obiskala. Schilthorn ali Piz Gloria 2970 m. Turistična točka, ki ponuja lepe razglede in tu so snemali 007 ... torej se bomo prelevili v agente ... in poskušali najti kakega "Ne Japonca" ... težka bo .. ;)

Za konec pa še predstavitev vasic Murren in Grindelwald. Nekaj besed pa še o kampu, kjer sva bila nastanjena.

Nedelja 19. avgust: Glecksteinhutte
Ponedeljek 20. avgust: Schilthorn in Birg

Vasici: Murren in Grindelwald
Kamp: Eigernordwand

Še enkrat se sprehodimo skozi besedo in sliko ... uživajte :)

Glecksteinhutte - pod mogočnimi ostenji do lepe koče

Če si aktiven, potem čas zelo hitro teče. Danes je že nedelja in večji del dopusta je že minil ... a ostajata še dva dneva ...
Že zjutraj se daleč v daljavi sliši en ropot. Vem, da ne grmi, ker je jasno ... torej se nekje nekaj lomi. Ali gre za skalni podor, ali pa se podirajo seraki ... ne vem, vem pa, da se nekaj dogaja.

Današnji dan bo namenjen še eni lepi turi, ki nas bo vodila po pobočjih Wetterhorna vse do Glecksteinhutte. Obeta se lep sončen dan ... z možnostjo neviht v popoldanskem in večernem času. Z avtom se odpeljeva v smeri prelaza Grosse Scheidegg, in sicer do parkirišča ... ali drugače rečeno, do koder je dovoljeno iti z avtomobilom.
Parkirišče je plačljivo in parkomat sprejema samo kovance ... problem, če jih nimate ... in za cel dan zahteva 11 CHF ... v kovancih ...

No, midva jih nekako napraskava, nafutrava parkomat, se zrihtava in greva. Najprej do zemljevida ... Kam morava, ne veva čisto natančno, zato jo ubereva po makadamski cesti in ... in lutava v prazno.
Na zemljevidu je pot vrisana tik ob glavni cesti ... zato se usmeriva tja in po približno 15 minutah prideva na pravo pot. Zdaj pa res, lahko greva brez skrbi naprej.

Greva v nov dan ... kmalu se izkaže, da tale cesta ni prava ... bolj levo bo treba, bolj levo ...
V Zermattu vse gleda proti Matterhornu ... v Grindelwaldu vso pozornost vzame Eiger

Ko premagujeva vzpon v daljavi ponovno zagrmi ... ozrem se in z vrha Mattenberg se valijo skale. Vidi se prah in sliši se ropot ... po zvoku sodeč gre za konkretne skale, ki se ravno v tem trenutku valijo v dolino ... gre za skalni podor ... gre za silovito moč narave ... gre za to, da lahko le nemo opazujemo in upamo, da ni kdo tam spodaj. Kolikor vem, na Mattenberg ne vodi nobena pot ... pa vseeno ...

Začetek podora
Sled podora ... zvok podora ... še Eiger je okamenel ...
Če dobro pogledate, lahko vidite kočo
Monch 4107 m
Pogled proti Grosse Scheidegg ... včeraj sva tam kolesarila ... danes pa zopet v teh koncih

Zvok podora se je umiril, prah pa se še ne bo polegel tako hitro. Pot naju lepo vodi naprej in zdaj sva že na pobočjih Wetterhorna. Sledi prečenje v senčnem delu gore ... pogled v globino je konkreten ... komaj čakam, pridem na sonce in se pogled odpre na drugo stran ...

Prečenje ... razgled postaja vse bolj drzen ... gremo naprej, da vidimo kaj bo za ovinkom
Prečenje ... malo gor, malo dol ...
Pot je mestoma izpostavljena, a je polica dovolj široka ... prah od podora se med tem še ni polegel
Razgled s poti je izjemen ... globina je konkretna, tule gre za navpično steno ... previdno, če boste kdaj hodili po tej poti

Pot po kateri hodiva je lepa in razgledna. Zvito in na trenutke drzno je speljana po pobočju Wetterhorna, ki je v tem času v senci.

A za naslednjim ovinkom stopiva na drugo stran ... odpre se ena najlepših slik, kar jih je možno videti in človek se vpraša, ali smo še na Zemlji ...
Obsveti me sonce ... tam čez teče voda in pada v slapu čez steno ... tam zgoraj je ledenik, ki trpi pod žgočim soncem ... nad mano na eni strani pa je strma stena gore, po kateri hodim ... potem pa so tu še sveže zelene trave in slika je popolna ... pokažem vam ...

Tole je delček tega, kar sem opisal zgoraj ... ko vstopaš v tak svet, se ti odpre ves svet ...
Ko senčno stran, zamenja sončna ... takoj postane lažje, energija sonca je zelo pozitivna in daje novih moči
Pot postane nekoliko bolj strma
Prostor za malico ... z razgledom
Prava gorska poezija ... vesel sem, da sem tukaj ... pravzaprav smo vsi veseli
Pogled na prehojeno pot ... na sončni strani gore

Pot, ki pelje do Glecksteinhutte in seveda še naprej, je speljana po čudovitem gorskem svetu. Ves čas ponuja lepe razglede, je pa res, da je mestoma izpostavljena in tam je potrebna večja previdnost. Drugače pa sama pot ni preveč zahtevna in je primerna skoraj za vsakogar ... vrtoglavica ni najbolj priporočljiva ...

Midva počasi prihajava v zadnji del poti in kaj kmalu bova prispela do koče, kamor sva namenjena.

Že v zgornjem delu poti proti Glecksteinhutte
Po krajši prečnici se odpre nov pogled ... koča je na levi strani
Wetterhorn 3692 m ... a je do njegovega vrha še zelo dolga ... gora ponuja vse, kar ponujajo veliki

Odpre se pogled na Scherckhorn 4078 m ...
... in taleči se ledenik pod njim ...
Še kratka pavzica, ker je res lepo in se nama prav nikamor ne mudi
Zadnji vzpon do koče ... levo vrh Mattenberg ,s katerega so se valile skale

Glecksteinhutte stoji na lepi lokaciji, na višini 2317 m. Od koče se odpre lep razgled na ledenik pod Scherckhornom na eni in proti Grindelwaldu na drugi strani.
Koča je izhodišče za vzpon na Wetterhorn, ki se dviga neposredno nad kočo in Mittelhorn 3704 m, ki je v neposredni bližini Wetterhorna.
V obeh primerih gre za turo, ki zahteva znanje gibanja v ledeniškem in skalnem svetu.

Od koče se večina povzpne na Chrinnenhorn 2736 m, ki se nahaja v grebenu Wetterhorna. Z vrha se odpre lep razgled proti Grindelwaldu, Eigerju, Monchu in ostalim vrhovom.
Midva se na ta vrh nisva povzpela, ker je bilo tole čisto dovolj. Morda ob naslednjem obisku ...

Sledi uživanje na soncu ... še prej pa zasluženo pivce ... moram ga pohvalit, res je bil dober :)

V kolikor nadaljujemo naprej, gremo v tej smeri ... Chrinnenhorn je na grebenu na levi strani, vrh zadaj je Wetterhorn
V kolikor gremo na pivo, pa nadaljujemo v tej smeri :)
Razgledna terasa pri koči
Dekoracija ... za gledat ...
Dekoracija ... za odžejat :)
Glecksteinhutte SAC ... v ribniku so tudi ribe

Ko se odžejava, si v neposredni bližini koče poiščeva prostor za počitek ... jaz pa skočim še na en vrh ... preden se tudi sam zleknem v travo :)

Tamle do klopce skočim ... in čez rob bom pogledal ... ooo, poglej še Eiger se vidi :)
Grindelwald
Ošiljeni Eiger 3970 m
Scherckhorn 4078 m
Ledenik za kočo
Končno pridem do kosila ... mmmm ...
Še pogled na Grindelwald ... približan seveda

Pri koči se zadrživa kar nekaj časa, kako tudi ne, ko pa je res lepo. A počasi bo vendarle čas, da odrineva nazaj dol ... nenazadnje se okoli vrhov že zbirajo oblaki, ki nakazujejo možnost nastanka ploh in neviht .. a je do razvoja le teh še daleč, pa vendar.

Sestopiva po poti pristopa in kar hitro prideva do avta.

Oblaki okoli Wetterhorna ... a tile so še prijazni
Nekoliko izpostavljena prečka, ki pa je dobro zavarovana .. se je pa malo težje srečat tule
Trava je res lepo zelena in sočna ... b šu kr mal na pašo, če b mu cajt .. haha :)
Na poti je tudi obvezna prha
Gruntam kk bi pršu suh na drugo stran ...
... a glede na temperaturo je kr pasal, da me je zalilo
Nad prepadom ... pot je dovolj široka
Ko sva šla gor, je bila v tem delu senca ... naravnost prelaz Grosse Scheidegg
Že ven s ta hudga ...sledi le še lahek sestop do avta
Že v dolini

Tale tura, ali bolje rečeno izlet je bil res noro lep. V tako lepem gorskem okolju, človek pač ne hodi vsak dan. Če boste v teh koncih, potem vam tole res priporočam ... samo za vreme se morte zment, da bo čim lepše ... v megli tule gor it je vse prej kot zabavno in lepo ...

Pozno popoldan so se v okolici razvile nevihte, a ni bilo sile ... vsaj v Grindelwaldu ne. Se je pa pojavila ena zanimivost. Ko je dež ponehal je zunaj nekaj šumelo ... voda najbrž ...

Pogled proti Eigerju je dal odgovor ... da, bila je voda, ki se je v slapovih pretakala praktično po vsej steni ... kaj takšnega ne vidiš vsak dan ...

Bele lise v steni Eigerja predstavljajo vodo, ki se teče v dolino ... če dobro prisluhneš, se jo sliši ;)

Nedelja je hitro minila in tako nama ostane še zadnji dan ... ta dan se bova šla tudi midva mal razvajat. Z gondolo se bova zapeljala na Birg, od tam pa peš na Schilthorn ... vremenska je lepa, upam da bo res tako ...

Schilthorn in Birg - dve gori, dve turistični točki in vrvež na kvadrat

Ko nam je lepo, ko smo aktivni in ko imamo kaj za počet, potem čas prehitro mineva ... ostane nama še en dan, jutri pa na dolgo pot proti domu ...

Po zajtrku se odpeljeva v Lauterbrunnen, tako kot v petek in to na isto parkirišče. A tokrat nekaj manjka ... ni jih ... kaj pa če imajo menjavo ... pa se kmalu izkaže, da so ... Japonci kdo pa drug. Evo avtobusi so tule in žur se lahko začne ...

Ko takole čakava na gondolo mi zazvoni telefon. Sodelavec me kliče .. le kaj bi rad .. Se oglasim in me vpraša, če bi šel, ko pridem z dopusta, na Triglav ... pa ne s komerkoli, ampak z ekipo Radia 1 ...
Ne sprašuj neumnosti, saj veš da sm zraven ... in moram reči, da mi je tale klic prav polepšal dan.

Zdaj, ko to berete je ta tura že za nami in bilo je vrhunsko :)

Gondola nas zapelje najprej v Gimmelwald in Murren. Od tu pa na Birg. Vreme pa ... ja, ni ne .. spodaj sicer sončno, zgoraj pa megla ... kar bo bo ...
No in če ste mislili, da japonski turisti niso fotkal med vožnjo se fest motite .. oo so so in to na vse strani hkrati ... majhni, sitni in glasni ... taki pač so ...

Z Birga na Schilthorn pelje lepa in enostavna pot ... lahko pa greste tud po luftu ...
Na grebenu pod vrhom ... zaenkrat še megleno a se zgoraj nekaj sveti
Kot kaže bo vendarle nekaj sonca
Razgledi so lepi
Tu so snemali 007, kar se vidi na vsakem koraku

Schilthorn ali Piz Gloria je 2970 m visoka gora na katero se lahko pripeljete z gondolo. Povratna karta vas bo prišla 105 CHF.
To je povsem turistična točka, kjer so snemali enega od filmov Jamesa Bonda 007. Na vrhu je tudi znana restavracija 360° ... gre za vrteči se objekt in med tem, ko veselo malicate, si lahko ogledate celotno panoramo. Zdj, kolk vas to košta ne vem ... vem pa, da je razgled že vštet v ceno.

Kar se vremena tiče sva imela kar srečo, saj se je kasneje vrh zameglil in oblak se ta dan ni več odmaknil stran.

Razgled z vrha
Eiger in Monch
Schilthorn ali Piz Gloria
Prav, da je navdušen nad Švico
Midva tud znava selfie narest

Tole gužvo bova počas zapustila in se peš spustila do Birga in gondole. Oblaki se podijo po nebu, meglice se dvigujejo in vrh se bo najbrž hitro odel v meglo.

Med potjo seveda upam, da se odkrije še kak pogled na ono stran proti znani trojici.

Da ne bo katera rekla, da ni vedela ... bile ste opozorjene ...
Razgledi ostajajo ... a le na eno stran
Odpre se Eiger ... lepotec
Monch med sestopom
Jungfrau 4158 m
Monch in Jungfrau ... vseh treh skupaj pa mi ni uspelo, ker je bil vedno en v oblaku

Dokaj hitro prispeva na Birg. Tu je še ena znana atrakcija, ki se imenuje Skyline walk. Okoli vrha je speljana pot ... spodaj pa mreža in ponekod steklo. Skratka gre za zanimiv sprehod, ki ponuja spektakularne poglede ... še zlasti, če hodimo po steklu.

Ob najinem obisku je bilo žal megleno tako, da s pogledi v globino ni bilo nič ... a sva vseeno šla mal pogledat in občutek je kar zanimiv ...

Skyline walk
Kjer je steklo je še mal bl adrenalinsko
Še dobr, da je megla
Pravzaprav je škoda, ker je megla

Po kratkem sprehodu, ki je bil kljub vsemu zanimiv se odpraviva do gondole in se odpeljeva nazaj dol. Že kmalu se odprejo razgledi in prav res ... samo vrh gore je v megli, drugače pa je prav lep sončen dan.

Ko prideva v Murren se odločiva, da si ga bova ogledala. Lepa gorska vasica, ki vas mora očarat.

Murren - idilična gorska vasica

Murren je preprosto lepa gorska vasica, na nadmorski višini 1638 m. Leži nad dolino Lauterbrunnen, dostop pa je mogoč z železnico, gondolo ali peš. V vasici avtomobilov skorajda ni. Srečali boste redko kakšnega, pa še ta je tam za potrebe dela ... tako kot en mali tovornjak, ki sva ga videla midva. V vasi najdemo tudi šolo, dve cerkvi in športni center ... veliko je seveda tudi trgovinic.

Ker gre za turistično destinacijo je seveda veliko hotelov in apartmajev. Vas je lepo urejena in daje vtis prave gorske vasice, ki je lepo zlita z okoljem. Vsekakor se splača, da si vasico ogledate, če vas pot zanese v te konce. Prav tako je tu veliko izhodišč za pohodniške ture. Eno teh sem podrobno predstavil v drugem delu bloga.
Naslednje fotografije vas bodo popeljale na kratek izlet, v Murren.

Cvetlični lonci
Ulica
Eiger, pogled z ulice
Takšen je pogled na Monch
Železniška postaja
Klopca z razgledom
Ena od dveh cerkva v vasi
Veliko je zelenja
Vračava se nazaj do gondole
Vasica Murren je res lepa

Po tem kratkem ogledu vasice, se spraviva na gondolo, ki naju pripelje v dolino. Tam ravno pristajajo jadralni padalci, ki turistom ponujajo tandemski skok ... glede na videno, jim ne gre slabo.

Ne, ni še konec ... dolžan sem vam predstavit še Grindelwald in kamp v katerem sva bila nastanjena.

Grindelwald - tu se najde za vsakogar nekaj

Grindelwald je kraj v Berenskih Alpah, na nadmorski višini 1034 m. Gre za popolnoma turistično vas, saj je tu ogromno hotelov  in apartmajev, ki turistom ponujajo nastanitve. Tudi nekaj kampov je v kraju tako, da je poskrbljeno tudi za tiste, ki radi kampiramo.
Okolica Grindelwalda ponuja ogromno. Tako za kolesarje, pohodnike, adrenalinske navdušence ... lahko pa se preprosto pridete sem razvajat, a to vas bo stalo "nekoliko" več.

Vas Grindelwald leži pod Eigerjem, ki ji daje izjemno gorsko kuliso. Tej se pridružujeta še Mattenberg in Wetterhorn. V samem centru najdemo železniško postajo in pa nekaj hotelov ... trgovinice so praktično na vsakem koraku, kjer si lahko kupite kakšno reč za spomin.

Hoteli v centru Grindelwalda
Železniška postaja v centru
Vlaki vozijo skoraj ves čas
Železnica in cesta ... to je Grindelwald

Nastanjena sva bila v kampu Eigernordwand. Kamp boste našli v luknji, če se lahko tako izrazim. Leži namreč v najnižjem predelu vasi. Je pa tudi lepo označeno tako, da ni panike ... ne boste se dolgo lovili.
V poletnem času se kampa ne da rezervirat. Garantirajo, da boste dobili prostor, če pridete pred 15 uro, kar velja tudi za visoko sezono, julija in avgusta. S prve roke vam lahko povem, da tudi če boste prišli po 15 uri, se bo našel prostor ... razen, če nimate 34 šotorov .. pol bo pa težka .. ;)

Skratka, plac bo ... Kar zadeva sanitarije in tuši ... so v redu, nekaj težav je bilo s toplo vodo na začetku ... kasneje ne več. Imajo tudi free wifi, kar pomeni, da z nalaganjem fotk na net ne bo težav.

Trgovina je na recepciji in tu dobite tiste najnujnejše stvari. Kar se mene tiče, je kamp popolnoma zadovoljiv in sprejemljiv ... če boste tu, vam ne bo hudega, razen če vam šotor spusti .. pol pa ne bo lih prijetno .. ;)

Kamp je odprt tudi v zimskem času, takrat pa je rezervacija obvezna ... toliko za info.

Kamp leži pod Eigerjem
Vrh Eigerja izpred šotora ... slika je približana, da ne bo pomote
Hotel pred vhodom v kamp
Restavracija
Eigernordwand camping ... tole je bil najin dom in to celih 6 dni ...

Morda še beseda dve glede cen.
Kar zadeva kampa je prišel 135 CHF za 6 dni, po osebi.
Švicarska vinjeta 40 CHF ... letna, ker druge ne poznajo .. edin praviln, nalimaš 1x in se furaš cel let ...
Avstrijska vinjeta za 10 dni 8 EUR
Predori:
Karavanke 7.20 EUR, Felbertauern 11 EUR in Arlberg 10 EUR ... cena za eno stran.

Potem pa so tu še stroški goriva, hrane, pijače in razvajanja ... predvsem to zadnje vas lahko veliiiiko stane. Samo za info: povratna karta Grindelwald - Jungfraujoch za prvi razred, stane 250 CHF ... in pol prideš gor v meglo ... super res ...

S tem pa tudi, tokrat čisto zares, končujem tole popotovanje po Švici. Bilo je lepo, videlo in doživelo se je ogromno. Vreme je bilo lepo, kar sva s pridom izkoristila ... v Švico se vsekakor še vrnem.

Morda pa bodo naslednje leto zopet na vrsti 4000aki ... kdo ve ... :)

Ob koncu še enkrat hvala, da ste si vzeli čas za branje ... in če ste našli kako idejo za prihodnji dopust, pa še toliko bolje :)

Uživala sva Rajko in Rok ... in to vseh 6 dni zapored :)