četrtek, 16. avgust 2018

Švica 2018, 1. del - Oeschinensee in Kleine Scheidegg

Oeschinensee, razgled s poti je res božanski
Sreda 15. avgust 2018

Poletje je čas, ko si večina vzame nekoliko daljši oddih in odide na zaslužene počitnice ... in prav je tako.
Moj letošnji dopust sem preživel v lepem okolju švicarskih gora, in sicer v Grindelwaldu pod Bernskimi Alpami.

Kraj in kamp, kjer sva bila, bom bolj podrobno predstavil v zadnjem 3. delu bloga.

To so resnično lepi konci, ki ponujajo ogromno .. tudi cenovno so ugodni, če le ne pretiravamo in smo pripravljeni preživeti nekaj dni v kampu in brez restavracij.

Na pot se s prijateljem odpraviva v torek 14. avgusta v nočnem času. Pot naju popelje preko Karavank in naprej do Lienza. Tu nadaljujeva v smeri Felbertauerntunnel in naprej proti Kitzbuhelu in Innsbrucku. Od tu naprej naju cesta pripelje do Arlbergtunnela. Gre za več kot 15 km dolg predor, ki mu res ni videti konca, vožnja skozenj pa je nekaj posebnega. Naslednji kraj, ki mu slediva je Feldkirchen in to je tudi zadnji kraj v Avstriji.
Naslednjih nekaj km se voziva čez Liechtenstein in še veva ne, kdaj prispeva v Švico. Tu slediva avtocesti v smeri Chura, a le do odcepa za Luzern.
Do cilja sedaj ni več daleč, saj se že kmalu pokaže tabla, ki jo nestrpno čakava ... Interlaken. Sedaj slediva samo v tej smeri. A pozor, ni Interlaken zadnja postojanka. Navigacija naju lepo vodi naprej in že kmalu se pojavijo odcepi za Grindelwald ... prikaže se tudi beli Jungfrau in cilj je tu. Po skoraj 10 urah vožnje ... jeeee.
Tu poiščeva kamp Eigernordwand, kjer bova preživela naslednjih 6 dni ... vreme ob prihodu pa naravnost božansko. Eiger sije v vsej svoji lepoti in prav užitek ga je gledati.

Eigernordwand kamp s pogledom na Eiger
Kamp bom bolj podrobno predstavil v zadnjem 3. delu bloga

Tako šotor je postavljen, dan je lep, plan je narejen ... naj se dopust začne .. zdaj :)

Pred vami je 1. del bloga, ki bo zajel prva dva dneva. Ker sta bila vremensko ugodna in ker sva jih preživela na izjemno lepih koncih, je blog nekoliko daljši.
Skozi fotografijo in besedo vas bom popeljal po res lepih krajih in upam, da vam ne bo dolgčas :)

Sreda 15. avgust: Oeschinensee
Četrtek 16. avgust: Mannlichen, Kleine Scheidegg, Eigergletscher resturant

Uživala sva Rajko in Rok

Oeschinensee - čudoviti alpski biser

Na seznamu krajev, ki jih je nujno potrebno obiskati, če si v teh koncih je vsekakor Oeschinensee. Iz Grindelwalda se zapeljeva v Kandersteg. Vožnja traja skoraj uro in pol .. kot da po 10 urah še nimava dovolj ..
Kandersteg je kraj, kjer lahko koristimo avtovlak, ki pelje skozi predor na drugo stran, in sicer v Visp, Brig ... Zermatt ... Čas potovanja si z železnico lepo skrajšamo .. toliko za info.
Ko prispeva tja, se zapeljeva na parkirišče spodnje postaje gondolske žičnice. Avtomobilov je toliko, da nas terajo že v hosto .. ok tud prov .. Cena pa 5 CHF. Naj kar takoj povem, da se v Švici vse plača ... in, da se noben ne buni, tako kot doma .. red je red in pika ;)

Zdaj pa res .. naj se dopust začne ... juuupiii :)

S parkirišča se usmeriva na cesto in po njej se nekaj časa vzpenjava. Nato prideva na pešpot .. in v zadnejm delu zopet na cesto. Ta je tako strma, da ne veš .. al bi po dveh al po vseh štirih .. in jezera še kar ni in ni na spregled .. pa pridejo kravice .. in nato se odpre ... uuuuuvaaaaa ...

Zgornji del ceste .. tempo kar na nivoju
Strmina ne popušča ... pravzaprav se še stopnjuje

Ko se teren končno nekoliko položi, ko zaslišiva kravje zvonce in ko kravice tudi srečava .. takrat zadiši po jezeru .. ne ne, po kravjih iztrebkih pa res ...

Še nekaj korakov in odpre se ... pogled na Oeschinensee :)

Oeschinensee - Bernese Alps

Oeschinensee je pravi alpski biser in eno najlepših jezer v Švici. Leži na nadmorski višini 1578 m, dolgo je 1,6 km, široko 1 km, povprečna globina znaša 34 m, po površini pa meri 111 ha.
Okoli jezera je speljana pot, ki je na nekaterih mestih zelo izpostavljena in zavarovana z jeklenico. Za pot okoli jezera potrebujemo cca 5 ur.
Midva sva izbrala neko krožno varianto dveh poti na eni strani jezera. Najprej po spodnji poti in po zgornji povratek. Razgledi so lepi in odtehtajo ves napor. Ne bom vam povedal, da sem bore malo spal to noč .. vožnja pa to .. A takšen kraj te napolni z eno tako pozitivno energijo, da ti ni nič težko.

Jezero je dobro obiskano
Možna je izposoja čolna
Res prijeten ambient

Začneva po spodnji varianti
Rajko uživa v razgledu
Tudi sam sem nad vso to lepoto prevzet
Spodnja varianta poti, ki jo izbereva najprej .. po zgornji se bova kasneje vračala
Razgled na jezero
Čez mostiček
Pavza .. nikamor se nama ne mudi .. in tule bi moral biti fest nor, če bi se ti mudilo
Vode ne bo zmanjkalo .. teče z vseh lukn
Pogled na prehojeno pot

Ko takole že nekaj časa hodiva, prideva do manjše hiške, kjer se lahko okrepčamo. Midva nadaljujeva naprej in kmalu prideva do naslednje hiške. Tu se drživa levo v smeri zgornje poti, po kateri se bova vrnila na izhodišče.

Povratek bo potekal nekje čez tiste trave tam čez
Odpre se pogled na ledenik
Ogromno je švicarskih zastav ... nacionalni ponos je tu bistveno bolj cenjen, kot je pri nas
Čolnič na jezeru
Razgled s poti
Zgornja varianta ponuja res fascinantne poglede
Oeschinensee
Prostor za počitek
Še zadnji pogled ... in sledi sestop do avta

Za danes bodi dovolj. Sestop je v nadaljevanju potekal brez težav in hitro sva bila spet pri avtu in že na poti do kampa. Tam je sledila okusna večerjica in priprave za naslednji dan.

Jutri se obeta najlepši dan, kar se vremena tiče in tega bova izkoristila do zadnjega trenutka. V glavni vlogi bo kolo in vlakci pod Jungfravom ...

Kleine Scheidegg - turistični vrvež pod Eigerjem

Danes je na vrsti kolesarska tura, ki naju bo popeljala iz Grindelwalda proti Mannlichenu. Cesta je kar strma in asfaltirana do vrha. Razgledi izjemni, še posebej na Eiger, Monch in Jungfrau ... danes se jih bova nagledala.
Od Mannlichena bo sledil spust do Kleine Scheidegg in od tam še vzpon do Eigergletscher resturant. Tu hočem spiti pivo ... ko sem prvič videl fotko na netu, sem si reku: "Evo, tle bom spil eno pivo" ... in sem ga.
Zatem pa le še spust do kampa. Celotna tura je bila dolga ... kolo sva jahala več kot 7 ur .. in ni nama žal :)

Tile konci so pravi raj za kolo ... če imate možnost, to izkoristite
Švica ... preprosto lepa
Jungfrau, pogled s ceste ... pogled z bicikla .. pol pa kolesar, če lohk :)
Cesta, ki vodi na Mannlichen ... vožnja tu je res pravi balzam .. samo klance je treba mal odmislt
Kolesar z mogočno goro v ozadju
Lesene hiške ob cesti
Prometa seveda nobenega ... vsake tolko se nasproti pripeljejo turisti na nekih malih triciklih .. in vsak tretji je potolčen
Wetterhorn 3692 m
Grindelwald je že globoko spodaj
Ozkolistni vrbovec
Eiger 3970 m in Monch 4107 m

Tale vzpon iz Grindelwalda do Mannlichena je bil kar dolg in tudi malce naporen. Razgledi med vzponom so bili res čudoviti in tako te vsaj malo odvrnejo od misli na klanec. Vreme sončno in, da ne rečem že kar vroče ... koža na odkritih delih telesa že spreminja barvo ...
S časom se ne obremenjujem, saj danes .. pa tudi v naslednjih dneh ne bo moj gospodar .. je pa tale vzpon trajal skoraj 4 ure ..

Mannlichen z višino 2343 m, predstavlja odlično razgledno točko. Je pa to popolnoma turistična destinacija, saj se marsikdo sem gor pripelje z gondolo. Midva si tu vzameva pavzo za kosilo ... tale klobasa z zaseko je bila .. uf .. dajte si predstavljat, če si lahko .. hahaha ..

Mannlichen 2343 m ... in zaposlene kravce .. s pašo seveda
Turistična točka
Uživanje .. ko čas ne obstaja
Jejhata no .. poglej to maščobo ..
Ena najboljših paš ... je blo tolk dobr, da sploh ni opazila pastirja .. šele, ko jo je ruknu, je odskočila

Podprla sva se, čas je, da greva naprej. Sledi spust do Kleine Scheidegga. Spust poteka po širši poti, ki zna biti kar turistično oblegana, zato je potrebna previdnost. Razgledi zopet čudoviti .. tokrat pobudo prevzame Eiger in njegov severni obraz .. pejmo pogledat :)

Monch 4107 m
Pogled proti Grindelwaldu .. od tam sva prgonila tle gor .. zdj pa ti reč .. :)
Eiger 3970 m  in njegova 1800 metrov visoka severna stena
North Face of the Eiger
Scherckhorn 4078 m
Pri tej koči se malo ustaviva .. razgledi so res lepi
Monch z lunco
Razgledna točka, zadaj Eiger
Kleine Scheidegg ... tule je res lepo .. samo turiste s poševnimi očmi je treba mal odmislt, pa je ;)
Slikovito umetno jezero
Odsev velikih treh

Spust iz Mannlichena do Kleine Scheidegga je bil prijeten. Zaradi pohodnikov, ki so hodili gor in dol, sva vozila počasneje in tako ujela še kak pogled več.
Na železniški postaji Kleine Scheidegg je bilo ogromno turistov. Večina je sedela v vlakcih in nestrpno čakala, da se povzpnejo na Jungfraujoch 3466 m visoko, kjer bodo uživali v razgledih in pofotkali vse, kar se pofotkat da .. pa če tudi 100x eno in taisto stvar .. samo, da bo .. pa 344 selfijev in vse poslat na isti naslov .. Japonci pač .. naj uživajo v svojem početju .. :)

Midva se lepo izmuzneva mimo postaje in se podava zopet v breg. Zdaj pa res, tale pir se mi že kaže pred očmi .. še jezera so nekam rumena s peno na površini ..

Vzpon do Eigergletscher resturant poteka po dokaj široki poti, oziroma cesti. Razgledi lepi in tokrat sva čisto pod ostenji Eigerja, Moncha in Jungfrava .. ledeniki so kot na dlani ..

Vzpon poteka po cesti ob železnici .. razgled .. presodite sami :)
Poln veselih turistov .. gre gor ..
Ko ti je vroče ... ko greš mimo tako čiste in bistre vode .. ko že stojiš na robu, da bi skoču not .. pa se hitr spomniš, da si v Švici ... ne ne, bom kar zunaj ostal .. ;)
Še nekaj malega vzpona je pred nama
Vlakci vozijo kot po tekočem traku

No evo, pa sva prišla še do zadnje destinacije danes .. ok, pol sledi samo še spust do kampa. Skratka sva v restavraciji pod Eigerjem ... končno, dobila bova pivo ... kasneje se izkaže, da sva ga ujela za mišji rep, saj so kmalu vse skupaj zaprli, ker je bila ura že pozna .. za njih, da se razumemo ..

Tule na tej terasi hočem spiti pivo ... in to zdaj v tem trenutku :)
Nekatere stvari v življenju so neprecenljive .. tole je spada v to kategorijo ...
Zdaj pa res ... na zdravje, tale je povsem zaslužen .. cena ni pomembna
Razgled med pitjem piva .. tudi to je všteto v ceno
Jungfrau 4158 m
Ledenik
Bova še midva nardila en selfi .. preden greva nazaj dol

Tu je tudi zadnja postaja, preden vlakec izgine v goro. Na svetlo pridemo ponovno na Jungfraujoch. Morda še zanimivost. Cena povratne karte z Grindelwalda za prvi razred, stane 250 CHF, za drugega pa je malenkost cenejša. Na prazničen dan 15. avgusta, je bilo prepeljanih 7200 turistov ... koliko denarja se je obrnilo pa naj si izračuna vsak sam .. aja, pa kaj je treba še pojest, popit in obvezno kupit kak spominek za domov ...

Postaja pod Eigerjem
Povprečno število prepeljanih potnikov je 5000 na dan

Sledi spust s kolesom ... najprej do Kleine Scheidegg in nato do kampa v Grindelwaldu. Vmes pa še kako fotko narest ... večerja mi tud že po glav skače .. in tuš bo tud pasu .. ma, bejžmo že dol ..

Pogled na Jungfrau
Tam zadaj sva bila .. kjer je senca zdj ..
Pride en model in reče ... če hočta vaju slikam .. ja pa dj a n :)
Kleine Scheidegg .. postaja .. vlakci so vsi na poti
Med spustom .. tu je res vedno lepo .. razen takrat, ko ni ..
Večerja v kampu ... pečena paprika ga zmaga .. makarončki so pa itak zakon :)

Spust je potekal po drugi poti, in sicer sva se iz Kleine Scheidegga direktno spustila v Grindelwald. Ta krožna varianta, ki sva jo opravila danes je res dobra. Kar zadeva prometa, ga je po cestah tod okoli res zelo malo, kar zadeva turistov jih je ogromno, a le tam kjer so vlakci in gondole. Ko je potrebno iti peš .. ja, pol pa skor nbenga ..
Kolesarjev nisva srečala veliko .. ocena celotnega dne pa čista 10 ka .. barva pa, ko da bi bila en teden na Pašmanu :)

S tem končujem 1. del bloga. Upam, da ni bil predolg in, da vas nisem dolgočasil.

V 2. delu bo predstavljena izjemno lepa tura imenovana Northface, ki sva jo opravila v petek 17. avgusta in pa kolesarski vzpon na Grosse Scheidegg ter naprej proti Grindelwald-First in Bachalpsee, ki sva jo opravila v soboto 18. avgusta.

Spodaj je filmček vseh šestih dni .. v 11 minutah ..

Hvala za vaš čas in lep pozdrav, Rok

6 komentarjev:

1. Čudovito.Hvala Rok,da takšne lepote deliš z nami.

2. Hvala,hvala za vse deljene lepote. Še veliko srečnih obiskov gora. Lep pozdrav!

3. Bili v teh koncih pred leti in mi prav paše tvoja objava, da obujamo spomine .... fantastične kot pri tebi! Kar tako naprej in veselimo se nadaljnih foto-reportaž!

4. Zanimivo in lepo je branje vajinih dogodivščin. Občudujem vas vse, ki pogledate včasih tudi čez plot in ne uživate vedno na istih krajih.

5. Prekrasno... kao i uvijek! :) :)

6. Hvala. Sem z velikim zanimanjem pogledala. Hvala za vse komentirano. Se še priporočam. Lepo se imejte in pazite nase, ker veliko hodite naokrog. srečno.